Categorie Archief Beauty en verzorging

door

Met salonmarketing trek je je klanten aan

Helaas wordt er vaak tijdens opleidingen weinig aandacht besteed aan het begrip salonmarketing. Toch is het een cruciaal onderdeel van een onderneming en is het dus belangrijk dat ook hier veel waarde aan wordt gehecht wanneer je een salon bezit. Het hebben van een salon is helaas, niet meer zoals vroeger, genoeg. Je hebt diverse kanalen nodig waarop je jouw salon aan de man kunt brengen en kunt promoten. Mensen moeten afweten van het bestaan van de salon en dat kan je doen door middel van het gebruik maken van marketinginstrumenten die behoren tot het begrip salonmarketing.

Onderwerp toepassen

Omdat er tijdens opleidingen vaak alleen maar aandacht wordt besteed aan andere zaken, is het niet echt een bekend onderwerp om ook salonmarketing aan het licht te brengen. Maar dat is juist in deze digitale wereld waar we in leven heel erg belangrijk en zal eigenlijk een van de belangrijkste onderdelen tijdens de opleidingen en cursussen moeten zijn. Hoe je moet omgaan met de activiteiten omtrent marketing kan je hier wel leren. Je leert bijvoorbeeld hoe je moet omgaan met diverse kortingen, hoe je je salon moet gaan promoten via online kanalen zoals Facebook, Twitter, Instagram en Google. Maar daarnaast ook hoe je de fysieke promotie gaat doen. Wat doe je bijvoorbeeld met winacties? Maak je gebruik van een goed en herkenbaar logo, laat je die genoeg terugkomen? Et cetera. 

Mogelijkheden

De salonmarketing wordt hier goed in kaart gezet voor jouw onderneming en er zal gekeken worden naar de mogelijkheden die er zijn en waar jij dan het meeste aandacht aan zal moeten gaan besteden. Het is belangrijk dat je hier een goede en kritische blik op werpt, want het kan je salon raken of kraken. Wat wil zeggen dat je er of veel rendement uit kunt halen of dat je bedrijf hier failliet aan kan gaan als je het niet of niet juist gebruikt.

 

door

Cosmetica verpakkingen: verpakkingen voor beautyproducten

Als je een nieuw beautyproduct koopt, of het nu een haarproduct is, of makeup, of iets totaal anders, het wordt hoogstwaarschijnlijk aangeleverd in een verpakking uit plastic of karton. Cosmetica verpakkingen komen bijna altijd kijken bij de aanschaf van cosmetische producten. Cosmetica verpakkingen worden al heel lang gebruikt, om hygiëne redenen, maar ook omdat het voor de koper fijn is om bijvoorbeeld een lijst te kunnen inzien met alle ingrediënten in het product, zodat zij het eventueel kunnen vermijden of een alternatief kunnen zoeken als zij daar allergisch voor zijn of als zij geen baat hebben bij dat specifiek eingredient. In dit geval is het handig om eerst de verpakking van een product te kunnen inzien voor de aanschaf.

Waarom verpakkingen?

Cosmetica verpakkingen worden gebruikt voor de hygiëne: zodat je zeker kunt weten dat niemand anders aan het product wat jij van plan bent om aan te schaffen heeft gezeten. Dit merk je al heel snel als bijvoorbeeld de verpakking is aangebroken, kapot is of andere schade toont of misschien wel helemaal is geopend. In dit geval weet je dat jij niet de eerste bent geweest die dit product in handen heeft gehad en ben je misschien minder geneigd om dit specifieke exemplaar aan te schaffen.

Soorten verpakkingen

Cosmetica verpakkingen zijn er in allerlei kleuren en uitvoeringen. Je kunt aan een verpakking vaak het merk zien. Ook worden vaak de ingrediënten op een verpakking vermeld, zodat je na kunt kijken of er niet iets in zit waar jij misschien allergisch voor bent, in welk geval je het product natuurlijk niet gebruikt en sowieso niet gaat kopen. Cosmetica verpakkingen zijn handig, wat dit betreft, omdat ze je precies laten weten wat je kunt verwachten van het product wat je aanschaft, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.