Categorie Archief Internet

door

Een SEO specialist werkzaam in Rotterdam en omgeving

Kruipen of spinnen betekent het scannen van de website, de secties, inhoud, trefwoorden, kopjes, hyperlinks, afbeeldingen van duizenden kleine bots. Alle gegevens die op de website te vinden zijn, worden gecrawld.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Crawlers detecteren alle hyperlinks op een website die naar andere websites verwijzen. Vervolgens worden die pagina’s steeds opnieuw doorzocht om nieuwe links te vinden. Bots kruipen regelmatig over het hele internet om de gegevens bij te werken.

Indexering
Zodra de website is gecrawld, vindt de indexering plaats. Stel je de index voor als een gigantische catalogus of een bibliotheek vol websites van over de hele wereld. Het kost meestal enige tijd om een website te indexeren. Onze ervaring leert dat het 1 tot 10 dagen duurt.

Pro tip: U kunt controleren welke pagina’s van uw website al geïndexeerd zijn door gebruik te maken van deze zoekmachine: site:domain.com

Bovendien, elke keer als het veranderd is, scant onze goede vriend het opnieuw. Houd er rekening mee dat de updates op de website niet zichtbaar zullen zijn in de zoekmachines totdat ze geïndexeerd zijn.

De resultaten kiezen
De resultaten zijn van cruciaal belang voor zowel ontwikkelaars als gebruikers. Zodra de internetgebruiker een zoekopdracht indient, graaft de zoekmachine in de index en haalt de zoekmachine de bijbehorende resultaten eruit. Het is een proces om de query te vergelijken met miljarden websites op basis van verschillende algoritmes.

Bedrijven met zoekmachines (Google, Microsoft, Yahoo!) houden de exacte berekeningen van hun algoritmes in het geheim. Toch zijn veel rangschikkingsfactoren bekend.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Rangschikkingsfactoren
De meeste van deze factoren zijn bewezen, maar sommige zijn slechts speculaties of zelfs mythen. Bovendien zijn sommige factoren belangrijker dan andere. Cyrus Sheppard van Zyppy maakte een mooie lijst van Google ranking factoren.

Je hoeft niet alle rangschikkingsfactoren uit je hoofd te kennen om SEO te leren, maar het is goed om in ieder geval een basisoverzicht te hebben.

Een van de belangrijkste factoren, het backlink profiel is gebaseerd op het aantal en de kwaliteit van de backlinks die naar een website leiden. Het is een zeer vereenvoudigde kijk op de Google-aanpassing van de autoriteit van de website. Elke backlink is in principe een analogie van een academische citatie.

Enkele andere belangrijke rangschikkende factoren omvatten (in geen bepaalde volgorde):

gebruik van relevante trefwoorden en zinnen
HTTPS
linkrelevantie
grammatica en spelling
actuele autoriteit
sociale verdeling
domeintijdperk
AMP
paginalayout
Rangschikkingsfactoren kunnen worden onderverdeeld in SEO-factoren op de pagina (inclusief technische SEO) en linkbuilding of off-page SEO-factoren.

Snelle tip: Controleer het domein autoriteit van uw of een andere website om de sterke en zwakke punten te vinden.

Hoe mensen gebruik maken van zoekmachines
Om samen te vatten: Het belangrijkste punt van SEO is om vriendelijk te zijn voor zowel gebruikers als zoekmachines. Als u al uw geld en tijd investeert in perfecte technische SEO, is het prima. Maar als de interactie met de gebruiker slecht is, kunnen uw posities eronder lijden. En zo begint u geld te verspillen. Het standpunt van de gebruiker is een nummer één prioriteit.

De afbeelding hieronder is een van de meest voorkomende gebruikersreizen in Google Search:

De interacties met zoekmachines zijn in de loop der jaren geëvolueerd. Het principe blijft echter hetzelfde:

Noodzaak van een oplossing, informatie of een antwoord
De behoefte in de vorm van een zoekopdracht (trefwoord) in de zoekmachine intypen
De eerste resultaten doornemen
Klikken op een of meer resultaten (websites)
Websites scannen voor het antwoord
Het doorlopen van meer resultaten op de eerste SERP en/of het wijzigen van de zoekopdracht, als het antwoord niet gevonden wordt.
Marktaandeel van zoekmachines
In de onderstaande grafieken kunt u zien welke zoekmachines mensen het meest gebruiken. De gegevens komen uit de rapporten van Netmarketshare.

Lees meer over de populairste zoekmachines en hun geschiedenis.

Hoe classificeren we zoekopdrachten?
Er zijn drie soorten zoekopdrachten:

Navigatie zoekopdrachten
Informatieve zoekopdrachten
Transactionele zoekopdrachten
Navigatie zoekvragen
Ze vertegenwoordigen een intentie om te zoeken naar een bepaald merk of website. Mensen hebben de neiging om “youtube” of “google” in te typen in zoekmachines in plaats van de geschiedenis van de browser of bladwijzers te gebruiken.

Op basis van onze casestudy, waarin we 1,6 miljard trefwoorden hebben geanalyseerd, bereiken merken zoals YouTube, Facebook en Google de hoogste zoekvolumes, samen met andere navigatiezoekopdrachten.

Informatieve zoekopdrachten
Deze worden ingediend wanneer gebruikers op zoek zijn naar informatie. Ze zijn niet op zoek naar een bepaalde website, maar naar een antwoord of begeleiding over hoe ze iets moeten doen. Bijvoorbeeld, “Hoe bak je pizza’s”.

Transactionele zoekopdrachten
Dit type is een intentie om een transactie te doen. Het komt meestal met een productnaam (Nike Airmax) of categorie (sneakers). Daarnaast kan het worden geschreven met “Waar te koop ….”, “…. prijs” of op een soortgelijke manier.

Er zijn veel blogberichten over hoe je een bepaalde zoekopdracht kunt targeten. Het kan echter niet zo gemakkelijk zijn in de toekomst vanwege de toenemende populariteit van stemassistenten zoals Siri, Google Now of Alexa.

Informatieve zoekopdrachten kunnen snel veranderen in transactionele zoekopdrachten door het openen van een nieuwe app of het geven van een optie om een aankoop te doen.

SERP

https://ralfvanveen.com
door

Welke manieren heb je allemaal om je internet te versnellen?

Ben jij nog op zoek naar manieren om je internet sneller te maken? Dat kunnen we begrijpen, soms heb je echter al alles geprobeerd en lukt het nog niet om sneller internet te krijgen. Misschien heb je nog niet gekeken naar je netwerkkaart, daar kun je namelijk ook nog veel winst behalen, begin daarom direct met het instellen van je netwerkkaart om je verbinding te optimaliseren.

Ook kan het zijn dat je gewoon geen snelle internet provider hebt, om dat te verbeteren zul je toch echt een ander internetpakket moeten kiezen. Ook zien we dat steeds meer mensen kiezen voor het beste alles in 1 pakket om 3 vliegen in een klap te slaan, je hebt dan namelijk de beschikking over alle diensten in 1 pakket en het is vaak ook nog voordeliger. Toch eerst iets anders proberen? Begin dan met het optimaliseren van je netwerkkaart

Configureer uw netwerkkaart om een snelle internetverbinding te krijgen

Voor de snelst mogelijke breedbandverbinding, moet de netwerkkaart, die de gegevens in de PC of notebook processen optimaal worden geconfigureerd. Normaal gesproken is dit de fabriek. Echter, als je nog een Windows-machine merken regelmatig problemen of een snelheidstest (zie kader) een trage verbinding bleek te versnellen, hoewel er volgens de volledige router DSL-signaal komt bij u thuis, u de instellingen opnieuw te maken. Het gratis programma “TCP Optimizer” helpt u hier. En zo gaat u verder:

  • Download de software (door op de link te klikken naast het pictogram dat een kleine rode pijl toont die naar een rekenmachine wijst).
  • Dubbelklik op het programma in de downloadmap van uw computer en selecteer Uitvoeren.
  • Stel de schuifregelaar in onder Algemene instellingen> Verbindingssnelheid op de snelheid van uw DSL-verbinding.
  • Selecteer uw netwerkkaart in het volgende veld Selectie netwerkadapter. Wat je gebruikt zal u een blik op de handleiding van de computer of als u het zich geïnstalleerd, wordt de naam op de verpakking.
  • Onderaan het menuvak markeert u Optimale instellingen met een klik in het aangrenzende item.
  • Klik op Wijzigingen toepassen.
  • Klik op OK in het volgende veld
  • Er verschijnt een bericht waarin staat dat uw computer opnieuw moet worden opgestart om de instellingen te accepteren. Bevestig dit door op OK te klikken.

Test daarna zo nodig de nieuwe snelheid met een andere snelheidstest.

Snel en ongecontroleerd via het World Wide Web internetten

Een langzame DSL-verbinding kost tijd en zenuwen. Zowel in landelijke gebieden waar de lijnen bieden niet altijd de hoogst mogelijke prestaties, maar ook in de steden, waar veel klanten aangesloten op dezelfde verdeling van de werkmaatschappij, kunt u het probleem lijden. Maar met een paar eenvoudige stappen, kunt u de voorwaarden te scheppen, in ieder geval in uw eigen huis om het maximale uit je verbinding. Als surfen echter meer op een ontspannen peddelen lijkt, neem dan contact op met uw provider.

 

https://internetvergelijken.org