4 redenen om te starten met content marketing

door

4 redenen om te starten met content marketing

Aan de basis van een goed bedrijf staat goede marketing. Zonder goede marketing is een bedrijf veel minder bekend bij zijn doelgroep dan dat ze waren geweest als ze wel goede marketing hadden. Als bedrijf wil je dit natuurlijk niet, want je loopt veel winst mis. Online marketing is een grote en groeiende markt. Er zijn verschillende soorten online marketing. Een van die soorten is content marketing. Een aantal bedrijven gebruiken deze soort marketing als. Een van de bedrijven die dit doet is DoubleSmart. Content marketing heeft veel voordelen zoals je zo gaat lezen, maar het heeft ook een nadeel namelijk dat het tijd en moeite kost.

Wat is content marketing?

Content marketing is een vorm van online marketing waarbij je essentiële en waardevolle content maakt. Je biedt dus waardevolle informatie waarmee je een ander bedrijf helpt om beter keuzes te maken of meer uit hun product/dienst te halen. De gedachte hierachter is dat als je dit consistent en goed doet dat andere mensen jouw organisatie gaan zien als een betrouwbaar bedrijf met veel goede en waardevolle informatie. Je laat dus zien wat je te bieden hebt en hoe goed je daarin bent. Dit zorgt ervoor dat je mensen een merkvoorkeur krijgen naar jouw bedrijf en dat andere bedrijven/mensen trouw naar jou zijn en dat ze andere over jou gaan vertellen waardoor je mond-tot-mond-reclame krijgt.  Mond-tot-mond-reclame is een van de waardevolste soorten reclame, omdat als mensen horen hoe goed jij bent in je werk geloven ze het eerder dan als jij het zelf zegt.

1. je creëert betrouwbaarheid

Door waardevolle content te creëren en online te zetten, gaan mensen jouw vertrouwen en gaan ze denken dat jij een van de beste bent in het vak. Vertrouwen is de basis van een relatie met jouw (potentiële) klant. Het is dus heel erg belangrijk dat mensen jouw vertrouwen.

2. Reclame wordt minder belangrijk

De impact van reclame neemt af. Ondanks dat we steeds meer reclame zien is het ook makkelijker geworden om ze te ontlopen. Dit gebeurt dan ook heel erg veel. Hierdoor wordt het dus steeds moeilijker en duurder om je te onderscheiden van de concurrentie en je reclameboodschap goed onder de aandacht te brengen. Als je content marketing gebruikt maak je eigenlijk reclame voor jezelf door goede informatie te geven aan een potentiële klant en je helpt ze ook nog eens.

3. Google beloont goede content.

 

Google beloont bedrijven en websites die goede bewegelijke content maken met dat je website hoger aan komt te staan in de zoekresultaten. Ook de mensen die de informatie lezen waarderen dit. Goede content wordt ook meer gedeeld op sociale media. Als jouw bedrijf hoger aan komt te staan in de zoekresultaten heb je meer kans dat er meer mensen op jouw website klikken waardoor je bedrijf bekender wordt.

4. Een gelijkwaardige relatie

De tijd dat je als merk zomaar mensen kunt opleggen wat goed voor hen is en wat goed voor hun bedrijf is, is voorbij. Tegenwoordig zijn mensen kritisch en maken ze hun eigen keuzes. Je kan ze wel proberen te helpen. Je moet nu goed en belangrijke content aanbieden, anders val je als bedrijf niet meer op. Je investeert dus in een gelijkwaardige relatie door eerlijk, behulpzaam een van waarde te zijn. 

 

Over de auteur