Thuiswerken? 3 manieren om dit georganiseerd te doen!

door

Thuiswerken? 3 manieren om dit georganiseerd te doen!

Steeds meer bedrijven laten hun werknemers meer thuiswerken tegenwoordig. Dit is deels een gevolg van de afgelopen vreemde periode met het virus. Er zijn deze periode cijfers naar voren komen die aangeven dat de productiviteit en de effectiviteit hoger is bij de mensen die nu thuiswerken. Deze gegevens laten dus zien dat het logisch is dat bedrijven hier steeds meer voor kiezen. Dit klinkt allemaal leuk, maar als bedrijf moet u er wel voor zorgen dat de thuiswerkplek van goede kwaliteit is, en dat de werknemer de faciliteiten heeft om goed aan het werk te gaan. Verder in dit artikel zijn drie tips gegeven voor het inrichten van de werkplek, en wat u als bedrijf kan doen om te zorgen dat uw werknemer georganiseerd te werk kan.

Werkplek

Natuurlijk bent u als werkgever verantwoordelijk voor een goede werkplek van de werknemer. Dit betekent dat de werknemer goed moet kunnen zitten achter een goed bureau met een beeldscherm en toetsenbord wat goed is voor de zithouding. Dit zijn aardig wat eisen, maar uiteindelijk is het voor het bedrijf ook voordeliger om dit goed te regelen. Uit de cijfers blijkt namelijk ook dat er meer fysiobezoeken zijn geweest met rugproblemen, nekproblemen en last van de schouders. Dit komt allemaal door de verkeerde zithouding van uw werknemers. Dit kan er dus voor zorgen dat het ziekteverzuim omhoog gaat.

Een kalender

Dan denkt u misschien waarom zou ik een kalender aanschaffen voor mijn werknemer? Dit kan toch gewoon via internet? Ja dit kan, maar in de praktijk blijkt dat een kalender voor een beter overzicht zorgt, en hiermee kan de werknemer goed georganiseerd werken. Een kalender kan u als bedrijf daarbij ook voor een schappelijke prijs bestellen bij verschillende partijen. Deze kalenders kan u daarbij ook laten drukken met het logo van het bedrijf. Ook kunt u ervoor kiezen om een fotokalender te laten maken, en zo voor een gepersonaliseerde kalender te zogen. Een kalender kopen voor werknemers kan dus zeker iets toevoegen aan de werkplek.

Vaste contactmomenten

De productiviteit en effectiviteit van thuiswerken is omhoog gegaan, maar het contact met andere collega’s en de werkgever is wel een stuk minder geworden. Dit kan ook zorgen voor motivatieproblemen bij de werknemer. Het is daarom handig om als werkgever of leidinggevende vaste contactmomenten in te stellen. Dit kan met een videogesprek zijn, maar kan ook fysiek zijn. In dit contact moment gaat u ook in op zaken die niet direct te maken hebben met werk. Interesse in het leven van een werknemer is belangrijk voor de werknemer. De werknemer heeft het idee dat er interesse is voor hem of haar en dit kan motiverend werken. Thuiswerken is niet altijd even makkelijk, en door goed te weten waar iemand mee bezig is en wat iemand bezig houdt zorgt u ervoor dat de productiviteit hoog kan blijven.

Over de auteur