VSENV
Image default
Gezondheid

Tips om meer energie te krijgen

Er is niks vervelender dan vermoeid aan je dag beginnen, zowel voor jou als je omgeving. Het liefst zou je natuurlijk willen dat je energiek te werk kan gaan en deze energie gedurende de dag vol kan houden. Als je meer energie hebt, kun je productiever te werk gaan en krijg je meer werk gedaan. Als je veel energie hebt, gaat de (werk)dag ook vaak sneller voorbij en ben je beter gehumeurd. Helaas ervaren toch veel mensen dat zij vermoeid wakker worden en ervaren het tegenovergestelde van bovenstaande positieve punten. Met onderstaande tips kun je meer energie uit jezelf halen.

Sporten en bewegen

Over het algemeen ben je vaak moe na het sporten. Wanneer je dit vaker en gestructureerd doet, haal je vaak meer energie uit sporten dan dat je er moe van wordt. Door te sporten krijg je een betere conditie en uithoudingsvermogen, dit zorgt ervoor dat je minder snel moe raakt. Sporten en bewegen is dus een goede manier om je vermoeidheid te verminderen, zeker als je dit in het begin van de dag doet.

Eten en drinken

Ook kun je veel energie halen uit voeding. Je lichaam haalt zelf alle energie uit het eten dat het binnenkrijgt. Daarom is het dus belangrijk dat je goed let op welke voedingsstoffen het lichaam binnenkrijgt. Zorg dat je varieert, zodat je lichaam zoveel mogelijk verschillende voedingsstoffen kan opnemen. Zodra je veel ongezond eet, of bijvoorbeeld veel zout binnenkrijgt, heeft je lichaam veel energie nodig om deze stoffen te verwerken. Deze gebruikte energie zorgt dus weer voor vermoeidheid.

Slapen

Je haalt ook heel veel energie uit een goede nachtrust. Dit is dé manier voor je lichaam om zichzelf weer op te laden na een intensieve dag. Als je slaapritme regelmatig onderbroken wordt, kan dit zorgen voor vermoeidheid en dus minder energie gedurende de dag. Zorg er dus voor dat je genoeg tijd neemt voor je nachtrust en in goede conditie kan slapen. Beter slapen is essentieel als het gaat om energie verkrijgen.

Gerelateerde artikelen

Voorkom een burn-out

Hygiëne en griep: Waarom schone handen belangrijk zijn

5 Tips bij hoofdpijn door stress