Havens vol wachtende auto’s: de mislukte weddenschap van HyundaiIn maart, toen de COVID-19-pandemie in de VS een verwoestend effect begon te krijgen, nam Hyundai Motor Company een contra-intuïtieve beslissing. Volgens een nieuw rapport van Reuters zat het virus destijds aanzienlijk in het huis van het bedrijf in Zuid-Korea; HMC besloot haar voertuigproductie te verhogen. De binnenlandse productie van Hyundai nam eind maart toe tot 98 procent van zijn capaciteit als onderdeel van een weddenschap dat er in de VS een grotere vraag zou zijn. Hyundai verscheepte in maart 33.990 voertuigen naar de VS. Maar met veel delen van het land die nog steeds thuisblijven, omdat het coronavirus en autodealers in sommige staten geen essentiële bedrijven verklaren, daalt de Amerikaanse autoverkoop. Vanwege deze situatie staan veel van die voertuigen nu inactief in havens, en de dealers van het bedrijf zijn momenteel niet geïnteresseerd in het in ontvangst nemen van te veel voorraad. Ook in Nederland is de missie veelal mislukt, met veel minder kentekens op naam gezet, volgens rdw kenteken. Hoewel Reuters zei dat het niet in staat was om het aantal Hyundai-voertuigen dat momenteel in Amerikaanse havens staat, onafhankelijk te verifiëren, heeft het bedrijf een verklaring vrijgegeven waarin staat dat het “sterke samenwerkingsrelaties onderhoudt met onze dealers over de hele wereld, en we zullen deze moeilijke tijd overwinnen door de samenwerking met onze dealers. ” HMC zei ook dat het verwacht dat zijn “sterke productassortiment ons de rest van dit jaar en in de toekomst concurrerend zal houden met rivalen op de wereldmarkten, waaronder de VS. We zullen werken aan het optimale voorraadniveau bij elke stap van de supply chain voor elke markt waarin we actief zijn, met als doel een sneller herstel dan andere wanneer de crisis verzwakt en de wereldeconomie stabiliseert. ” |
https://rdw-kenteken.nl/ |