Online shops zijn overal. Of het nu een extraatje is bij je normale winkel of het een nieuwe volledig online conceptstore, je online winkel is belangrijk. Door inzicht te krijgen in de werking van je online shop, kan je de prestatie, online verkoop en marketing van je verkoop verbeteren! Het is namelijk van groot belang dat je de meest efficiënte webshop creëert voor de producten waar jij zo trots op bent! Marketing dashboardsEen belangrijk aspect bij het krijgen van inzicht in je online shop is een marketing dashboard. Daar worden alle waardevolle gegevens die te maken hebben met marketing overzichtelijk in één dashboard verwerkt. Alle belangrijke meetpunten in marketing, gaande van verkoopcijfers tot Lead follow-ups, worden mooi weergegeven op één plaats. Het is dan zeer belangrijk dat je de informatie die je hebt gekregen vanuit de marketing dashboard, begrijpt. Hierbij kan je de hulp van een marketeer inschakelen. Een andere optie is om door middel van een snelle cursus zelf tot het begrijpen te komen! De meeste marketing dashboards verbinden trouwens ook met alle operatoren en applicaties, zodat u altijd en overal een goed overzicht hebt over de werking van uw shop! What’s next?Nu je een beter begrip hebt van hoe je webshop werkt, is het tijd om je verkoop te optimaliseren. Hier zijn verschillende opties mogelijk! Zorg dat de naam en content van je webshop goed in het zicht springen, zodat klanten meteen weten waar het over gaat. Voeg hier niet te veel tekst toe, maar laat afbeeldingen voor zichzelf spreken! Als je bijvoorbeeld merkt dat potentiële klanten, wel naar de webshop komen, maar niet op afbeeldingen klikken, is het misschien nodig dat je andere foto’s neemt om je producten beter in het oog te doen springen. Ook is het altijd een goed idee om meerdere manieren van verzenden en betalen te incorporeren. Met inzicht laat je je webshop namelijk floreren! |
https://dataanalytics.nl/marketing-dashboard/ |