Er zijn natuurlijk merknamen die direct een statement neerzetten. Leuk gevonden en het zegt meteen iets over wat ze vinden. Er zijn ook merknamen die juist helemaal niks met het merk te maken hebben, maar wel blijven hangen. Wat zegt immers een appel over een IPhone?
Apple
Weet jij trouwens hoe de naam Apple is ontstaan? Het is eigenlijk heel simpel. Steve Jobs moest een naam indienen, alleen was hij nogal aan de late kant daarmee. Aangezien hij nogal veel fruit at in die tijd kwam hij met de naam Apple, tenzij iemand iets beters wist. Dat kwam er dus niet…
In gold we trust dames
In gold we trust is zo’n merk. Dit merk heeft een In gold we trust dames kledinglijn die bijzonder solide is. No-nonsens sportieve hoodies, shirts en broeken. De naam laat al zien waar ze voor staan. Goud blijft zijn waarde behouden. De In gold we trust dames kleding zal dat vast en zeker ook doen. Kortom? In gold we trust dames is een kledinglijn waar je op kunt bouwen.
Adidas en Puma
Hier zijn wellicht niet de namen het meest indrukwekkend, maar wel het verband tussen deze twee. Ja deze twee vrienden kun je eigenlijk niet van elkaar scheiden. Hoewel, het zijn eigenlijk niet echt vrienden. Sterker nog, het zijn merken van twee broers die vijanden werden. Het ontstond rond 1940. Twee Duitse broers Adolf en Rudolf Dassler runden samen de Dassler Shufabrik. Zij kregen ruzie, vervolgens richtte Rudolf het merk Puma op en Adolf ging verder met het merk Adidas.
Zelf een naam bedenken
Het is geen keiharde wetenschap die bepaalt wat de juiste naam is voor een merk. Er hangen zoveel factoren af, van wat handig is. Er worden wel veel tips gegeven. Wil je bijvoorbeeld mogelijk onder het merk ook later nog hele andere dingen gaan doen? Dan is het handig dat het merknaam niet direct gekoppeld is aan een product. |
https://konceptstore.nl/collections/in-gold-we-trust |