6 redenen waarom u rode aardappelen in uw dieet moet opnemen

door

6 redenen waarom u rode aardappelen in uw dieet moet opnemen

Als het gaat om het kopen van aardappelen voor persoonlijk gebruik, gaan mensen vaker wel dan niet voor de normale, ondanks het feit dat ze niet als een ideale keuze worden beschouwd om gezond te leven. Aan de andere kant, door dit te doen, negeren ze eigenlijk een bron van 110 gezonde calorieën, 45% van de dagelijkse vitamine C-waarde en meer kalium dan een banaan die de rode aardappelen in zich dragen.

 

Dus precies, als er een soort aardappelen is die echt in uw voordeel zal werken, hoe meer u eet, dan moeten dat rode aardappelen zijn. Om u nog meer te overtuigen, hebben we een lijst met zes redenen opgesteld waarvan we wedden dat u deze niet alleen serieus zult overwegen, maar ook de voordelen in uw leven wilt meenemen.

  1. Het verlaagt het stressniveau

Volgens wat de wetenschap suggereert, hebben rode aardappelen ten minste 10% van de aanbevolen dagelijkse waarde van vitamine B6, wat veel bijdraagt ​​aan celvernieuwing en ervoor zorgt dat het zenuwstelsel ook gezond en in balans is om u in de juiste stemming te houden. Je kunt rode aardappelen roosteren of bakken om elke dag onnodige stress kwijt te raken en ook om je cholesterolgehalte te verlagen.

  1. Het verhoogt de energie

Het maakt niet uit of je de rode aardappelen in gebakken, gepaneerde of gekookte vorm neemt, ze bieden nog steeds meer energie leverende complexe koolhydraten in vergelijking met een kopje pasta. Als je ze echter onvervalst en onbewerkt uitprobeert, worden rode aardappelen ook beschouwd als de lekkerste bron van zetmeelrijke energie onder alle items in onze voeding.

  1. Het houdt je natuurlijk vetvrij

Omdat normale aardappelen niet die buitengewone smaak hebben, verhoogt het beleg erop het risico op alle slechte dingen. Maar dat is zeker niet het geval met rode aardappelen, want die hebben een natuurlijke boter vormige smaak en een vochtige textuur. Dus kook, rooster of bak een rode aardappel samen met andere groenten om het aantal calorieën gezond en vetvrij te houden.

  1. Het verbetert de immuniteit

Rode aardappelen bevatten ook 45% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C en de schil is ook een uitstekende bron van vezels. Beide voedingsstoffen zijn geweldig om het lichaamsweefsel te herstellen en om antioxidanten te leveren. Als we de waarde van vitamine C vergelijken met een tomaat, winnen rode aardappelen zelfs gemakkelijk.

  1. Het helpt u de bloeddruk op peil te houden

Rode aardappelen zijn ook een algemeen verkrijgbaar voedingsmiddel dat u kan helpen bij het handhaven van een gezonde bloeddruk na de maaltijd. Ze zijn van nature natriumvrij en bevatten ook veel kalium, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken dat de cellen, zenuwen en lichaamsvloeistoffen goed werken in uw systeem.

  1. Je voelt je lang vol

Zoals eerder vermeld, bevat een middelgrote aardappel 3 g voedingsvezels per portie, en het grootste deel komt van de schil. Daarom, met alle andere voedingswaarden gecombineerd, is er een garantie dat u lang een verzadigd gevoel zult hebben nadat u ze gedurende de dag in een van uw maaltijden heeft gegeten; veel meer dan de biologische aardappelen.

Uiteindelijk hebben we een suggestie om aan alle fitnessfreaks die ook in Nederland wonen te geven: elke dag rode aardappelen kunnen ervoor zorgen dat je je zorgen om gezond eten weg te nemen!

 

Over de auteur