VSENV
Image default
Bedrijven

Hoe zorg je voor nieuwe klanten?

Wanneer je je bedrijf wilt laten groeien, dan heb je verschillende mogelijkheden om je op te focussen. Een daarvan is je focus leggen op het krijgen van nieuwe klanten. Je gaat dan je klantenbestand uitbreiden door klanten te werven. Maar hoe kun je ervoor zorgen dat er nieuwe klanten op je bedrijf afkomen? Wij leggen het uit.

Zorg ervoor dat je bedrijf opvalt

Om jezelf te onderscheiden van concurrenten, moet je ervoor zorgen dat je opvalt. Dit kun je doen door een professionele bedrijfsfilm te laten maken. In zo’n bedrijfsfilm kun je een sfeerimpressie geven van je bedrijf, je merkverhaal communiceren naar de doelgroep of inhoudelijke informatie geven. Een video is het perfecte communicatiemiddel hiervoor, omdat video content massaal bekeken wordt in de huidige tijd. Daarnaast verwerken je hersenen informatie uit een video sneller dan uit een tekst. Je blijft dus beter hangen bij de doelgroep!

Verhoog je aantal klantcontacten

Zorg ervoor dat er meerdere momenten gecreëerd worden waarbij (potentiële) klanten met jouw bedrijf in contact komen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door interessante content met je doelgroep te delen. Je kunt ook hiervoor video content maken voor je sociale mediakanalen, zoals Facebook, Instagram of LinkedIn. Daarnaast kun je overwegen om blogs te maken of je professionele kennis te delen om mensen online tips te geven. Wat ook kan helpen, is het benoemen van speciale aanbiedingen. Bijvoorbeeld exclusieve deals die je als nieuwe klant kunt krijgen bij jouw bedrijf. Ook aanbiedingen die de potentiële klant motiveren om snel te handelen, zoals “tijdelijk in prijs verlaagd” of “geldig tot en met deze datum”, kunnen ervoor zorgen dat er nieuwe klanten naar je toekomen. Een tijdelijke mogelijkheid op korting of een gratis product, willen veel mensen namelijk optimaal benutten.

Investeer in de klantrelaties die je hebt

Niet alleen het opbouwen van nieuwe klantrelaties is belangrijk, ook het verzorgen van de bestaande klantrelaties helpt je bedrijf. Een gelukkige klant kan je namelijk helpen, bijvoorbeeld met mond-tot-mondreclame. Daarnaast zorg je ervoor dat je de klantrelaties warm houdt en dat je in het hoofd van de klant blijft. Een tevreden klant is ook een klant die terugkeert, dat moet je zeker onthouden.