Veel mensen hebben geen duidelijk beeld bij wat een PR bureau doet. Een PR bureau biedt hulp op verschillende manieren. Wat een PR precies doet en hoe zij dat doen, lees je in deze blog. Betekenis van een PR bureauWat doet een pr bureau. Een PR bureau richt zich vooral op externe communicatie. Daarom denken veel mensen dat een PR bureau vergelijkend is met een marketingbureau. Echter zitten er belangrijke verschillen tussen deze bureaus. De betekenis van een PR bureau is volgt. Een PR bureau zorgt ervoor dat de relatie tussen het bedrijf, de samenwerkingspartners en de klanten wordt geoptimaliseerd. Door middel van externe communicatie biedt een PR hulp wat leidt tot meer bekendheid, betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van een bedrijf. Een PR bureau zorgt ervoor dat een bedrijf in zo’n goed mogelijk daglicht komt. Dit kan resulteren in meer klanten voor een bedrijf.
Taken van een PR bureauPublic relations is de letterlijke vertaling van een PR bureau. Een PR bureau onderhoudt de relatie tussen het bedrijf en klant. Om de relaties te versterken, wordt er vaak hulp van de media ingeschakeld. Bijvoorbeeld in de vorm van een pers-events. Door regelmatig in de media te verschijnen vergroot een bedrijf de naamsbekendheid. Daarnaast wordt het voor steeds meer personen duidelijk wat jouw bedrijf doet en waar het voor staat. De aandacht die een bedrijf ontvangt in de media, wordt ook wel free publicity genoemd. Free publicity ontstaat, wanneer een journalist op de media-aandacht reageert. Een PR bureau weet precies welke middelen zij moeten inzetten om journalisten te laten reageren. Het creëren van free publicity is een goedkopere manier, dan de algemene reclamecampagne.
In het kortEen PR bureau richt zich vooral op externe communicatie. Een PR bureau zorgt voor een goede relatie tussen klant, samenwerkingspartners en bedrijf. Bovendien regelt een PR bureau hulp bij het verkrijgen van free publicity. |