Werk uitbesteden of extra personeel aannemen?

door

Werk uitbesteden of extra personeel aannemen?

Een bekende vraag bij veel ondernemers. Wat is op de lange termijn beter, wat kost meer en wat brengt de beste cijfers? Een hoop vragen. Voor kleine ondernemers is het aannemen van personeel een grote stap. Er zijn een hoop risico’s die op je pad komen. Behalve risico’s, brengt het ook kansen met zich mee. Je kunt nog meer groeien bijvoorbeeld. We hebben even gekeken naar de verschillen van de twee keuzes die je kunt maken wanneer je als bedrijf hard aan het groeien bent en hulp nodig hebt bij het uitvoeren van bepaalde werkzaamheden.

Extra personeel: het verschil

Er zijn een aantal vragen die je jezelf kunt stellen wanneer je van plan bent extra personeel aan te nemen. Wil je bijvoorbeeld groeien of wil je zelfstandig verder blijven gaan zonder personeel? Kies je het eerste, dan is het belangrijk verder na te denken over de keuze. Kies je het tweede, dan heb je als het ware je antwoord al. Een andere vraag is hoeveel tijd en geld extra personeel je gaat kosten. Vind je het lastig dit in te schatten? Vraag in je omgeving of aan een specialist naar hulp om dit uit te rekenen. Het is belangrijk dat je dit goed in kaart brengt voor jezelf.

Werk uitbesteden: alle voordelen

Er zijn een hoop voordelen wanneer je kiest om werk uit te besteden. Denk aan het volgende: specialistische kennis binnen je bedrijf, toename aan werkzaamheden en het is goedkoper. Je bent verzekerd dat de werkzaamheden door een specialist worden uitgevoerd, hierdoor wordt er op de lange termijn nog meer uitgevoerd wat ook belangrijk is voor je bedrijf en het is goedkoper om taken als marketing uit te besteden. Denk bijvoorbeeld aan marketing bureaus zoals Maatwerk Online Online Marketing Bureau Rotterdam. Zij kunnen taken sneller uitvoeren, houden zich bezig met complexere onderwerpen en je betaalt enkel de effectieve uren.

Hoe vind je de juiste bureaus?

Hoe kun je nu de juiste bureaus vinden? Allereerst kun je het internet in duiken en zoeken op beste online marketing bureau rotterdam. Je kunt ook in je werkomgeving rondvragen naar ervaringen en tips. Verder kun je ook binnen je eigen vriendenkring vragen of zij iemand kennen. Het voordeel is dat je vaak niet vast zit aan een langdurig contract. Ook zul je eerst kennis maken met elkaar om te kijken of dit een fijne samenwerking zal zijn.

Over de auteur