Lukt het maar niet om je klant op tijd de rekening te laten betalen? Dan kan je een minnelijk incasso traject starten. Dit is een procedure waarbij je klant herinneringen op de deurmat ontvangt. De brieven zijn vaak dreigend en werken effectief waardoor je klant tot de betaling overgaat. Als er niet op de brieven gereageerd wordt, dan gaat er gebeld worden door het incassobureau. Als ondernemer heb je hier zelf geen omkijken meer naar. Het is alleen belangrijk dat je voor een minnelijk incasso traject alle noodzakelijke gegevens aanlevert. Blijkt dit helaas ook geen betaling op te leveren? Dan werken we op basis van no cure no pay. Je hoeft de rekening nu niet te betalen en je kan overwegen een gerechtelijk incasso traject te starten. Hierbij ga je via de rechter proberen om het geld terug te eisen. Dit is meestal succesvol, maar veel ondernemers vinden dit een dilemma. Ze willen een klant niet kwijtraken, maar wel graag hun factuur betaalt krijgen. Hulp bij een gerechtelijk incasso trajectOmdat je als ondernemer vaak voor een dilemma komt te staan is het belangrijk om hulp in te schakelen. Een incassokantoor handelt uit jouw naam, maar zal je klant nooit beledigen etc. Zo blijft jouw naam goed en wordt een klant toch gesommeerd om te betalen. We doen er alles aan om de factuur te laten betalen zonder dat je een klant kwijtraakt. Dit kan met een minnelijk incasso traject, maar helaas soms ook met een gerechtelijk incasso. We gaan graag voor je aan de slag om de rekening alsnog te innen via de deurwaarder. |