VSENV
Internet marketing

Het aangaan van een samenwerking met een SEO specialist

Deze worden ingediend wanneer gebruikers op zoek zijn naar informatie. Ze zijn niet op zoek naar een bepaalde website, maar naar een antwoord of begeleiding over hoe ze iets moeten doen. Bijvoorbeeld, “Hoe bak je pizza’s”.

Transactionele zoekopdrachten
Dit type is een intentie om een transactie te doen. Het komt meestal met een productnaam (Nike Airmax) of categorie (sneakers). Daarnaast kan het worden geschreven met “Waar te koop ….”, “…. prijs” of op een soortgelijke manier.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Er zijn veel blogberichten over hoe je een bepaalde zoekopdracht kunt targeten. Het kan echter niet zo gemakkelijk zijn in de toekomst vanwege de toenemende populariteit van stemassistenten zoals Siri, Google Now of Alexa.

Informatieve zoekopdrachten kunnen snel veranderen in transactionele zoekopdrachten door het openen van een nieuwe app of het geven van een optie om een aankoop te doen.

SERP updates
Op de eerste pagina van de organische zoekresultaten staan is goed, de top drie scoren is geweldig, maar er is maar één winnaar, toch? Of, is het? Het is een kwestie van perspectief.

Websites over de hele wereld worden dagelijks, wekelijks of maandelijks bijgewerkt, …ok, sommige zijn dat niet, maar dat is een ander geval. Het ding is dat het internet elke dag groeit. Wanneer nieuwe websites en veranderingen worden geïndexeerd door een zoekmachine, kunnen de organische resultaten veranderen.

Een andere zeer belangrijke factor is het Google-algoritme dat voortdurend verandert. Kleine aanpassingen kunnen helemaal niets veroorzaken, maar een grote algoritme-update kan uiteindelijk leiden tot een aardbeving.

Pro tip: Abonneer u op onze SERP volatility tracker om op de hoogte te blijven van eventuele algoritmewijzigingen.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Wat we proberen te zeggen is dat zelfs als u de winnaar bent, uw posities kunnen (en waarschijnlijk ook zullen) worden vervangen door concurrenten de andere dag, en vice versa.

In de grafiek hieronder ziet u het belang van de hoogste ranking in Google, afhankelijk van hun organische click-through rate (CTR) distributie voor mei 2019 (gebaseerd op gegevens van Advanced Web Ranking).

SERP functies
Natuurlijk is het belangrijk om eerst te rangschikken, maar tegenwoordig moet je rekening houden met de zogenaamde “nulpositie”.

Laten we eens kijken naar de resultaten voor de zoekopdracht “Hoe aardappelen bakken”. Het eerste resultaat is een Google-fragment met alle of de belangrijkste informatie, zodat u de andere resultaten niet hoeft te controleren.

28 Google-rijke fragmenten die u in 2019 moet weten [handleiding + infographic].
Er zijn veel SERP-functies (ook wel Rich snippets genoemd). Waarom zou je er om geven? Rich snippets beïnvloeden het gedrag van gebruikers wanneer ze de SERP zien. Met andere woorden, de generieke organische zoekresultaten kunnen hebben en in veel gevallen hebben ze lagere click-through rates (CTR).

Het is omdat de SERP-functies een grotere visuele aantrekkingskracht hebben en ze bieden vaak genoeg informatie zodat de Google-gebruikers helemaal niet op andere resultaten hoeven te klikken of ze alleen op de resultaten klikken.

Dit zijn enkele van de meest voorkomende rijke fragmenten die u in de SERP ziet:

Uitgelicht fragment
Antwoordvak
Carrousel (afbeeldingen, video’s, producten)
Beeld pakket
Kaart
Gesponsorde functies (Google Ads, vluchten, shop op Google)
Kennis grafiek
Top verhalen
Evenementen
Sitelinks
Het goede is dat er manieren zijn om de impact van deze verbeterde resultaten te herkennen en te analyseren. Bijvoorbeeld, SERPChecker zal het werk doen.

Typ gewoon het trefwoord in, selecteer de locatie en het apparaattype. Deze tool toont u de zoekresultaten en eventuele SERP-functies. Het schat de impact op een schaal van 0 tot 5 in.

Om meer te weten te komen, klik op de functie. U kunt ook het werkelijke uiterlijk van de SERP zien als u op de “Preview snapshot” klikt.

On-page en technische SEO
Op de pagina SEO bevat een vrij lange checklist van taken om te doen. Een paar jaar geleden ging het vooral om metatags, te geoptimaliseerde inhoud en koppen. Als je in 2019 SEO wilt leren, heb je veel meer plezier met de on-page dingen. Laten we er in duiken.

Zoekmachinealgoritmes hebben een lange weg afgelegd en zijn geavanceerder geworden uit de tijd dat inhoud, titels en beschrijvingen vol met trefwoorden volstonden om een hoge positie in de zoekresultaten te bereiken.

Als je SEO wilt leren, kun je niet vast komen te zitten in het verleden. Een van de grootste verbeteringen van zoekmachines is dat ze rekening houden met de menselijke factor, met andere woorden, de betrokkenheid van de gebruiker.

Vergeet niet dat SEO is over het richten van echte mensen, niet alleen zoekmachines.

Metatags
Metatags zijn een onderdeel van de HTML-code. Ze beschrijven de inhoud van de website. De belangrijkste zijn metatitels en metabeschrijvingen.

Voor gedetailleerde informatie moet u de definities en geavanceerde optimalisatietips in onze SEOpedia lezen, zowel voor de titels als de metabeschrijvingen.

Ze zijn niet meer zo belangrijk als vroeger vanuit technisch oogpunt.

Meta-titels en beschrijvingen vol met trefwoorden hebben geen directe invloed op uw rankings, maar ze blijven een sterke psychologische factor die de CTR en de algemene betrokkenheid van de gebruiker beïnvloedt. Daarom zijn ze nog steeds erg belangrijk voor SEO.

Raak niet in de war door bloggers die zeggen dat titels en metabeschrijvingen helemaal niet belangrijk zijn. Aan de andere kant, houden

https://ralfvanveen.com