Deze worden ingediend wanneer gebruikers op zoek zijn naar informatie. Ze zijn niet op zoek naar een bepaalde website, maar naar een antwoord of begeleiding over hoe ze iets moeten doen. Bijvoorbeeld, “Hoe bak je pizza’s”. Transactionele zoekopdrachten Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist. Er zijn veel blogberichten over hoe je een bepaalde zoekopdracht kunt targeten. Het kan echter niet zo gemakkelijk zijn in de toekomst vanwege de toenemende populariteit van stemassistenten zoals Siri, Google Now of Alexa. Informatieve zoekopdrachten kunnen snel veranderen in transactionele zoekopdrachten door het openen van een nieuwe app of het geven van een optie om een aankoop te doen. SERP updates Websites over de hele wereld worden dagelijks, wekelijks of maandelijks bijgewerkt, …ok, sommige zijn dat niet, maar dat is een ander geval. Het ding is dat het internet elke dag groeit. Wanneer nieuwe websites en veranderingen worden geïndexeerd door een zoekmachine, kunnen de organische resultaten veranderen. Een andere zeer belangrijke factor is het Google-algoritme dat voortdurend verandert. Kleine aanpassingen kunnen helemaal niets veroorzaken, maar een grote algoritme-update kan uiteindelijk leiden tot een aardbeving. Pro tip: Abonneer u op onze SERP volatility tracker om op de hoogte te blijven van eventuele algoritmewijzigingen. Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist. Wat we proberen te zeggen is dat zelfs als u de winnaar bent, uw posities kunnen (en waarschijnlijk ook zullen) worden vervangen door concurrenten de andere dag, en vice versa. In de grafiek hieronder ziet u het belang van de hoogste ranking in Google, afhankelijk van hun organische click-through rate (CTR) distributie voor mei 2019 (gebaseerd op gegevens van Advanced Web Ranking). SERP functies Laten we eens kijken naar de resultaten voor de zoekopdracht “Hoe aardappelen bakken”. Het eerste resultaat is een Google-fragment met alle of de belangrijkste informatie, zodat u de andere resultaten niet hoeft te controleren. 28 Google-rijke fragmenten die u in 2019 moet weten [handleiding + infographic]. Het is omdat de SERP-functies een grotere visuele aantrekkingskracht hebben en ze bieden vaak genoeg informatie zodat de Google-gebruikers helemaal niet op andere resultaten hoeven te klikken of ze alleen op de resultaten klikken. Dit zijn enkele van de meest voorkomende rijke fragmenten die u in de SERP ziet: Uitgelicht fragment Typ gewoon het trefwoord in, selecteer de locatie en het apparaattype. Deze tool toont u de zoekresultaten en eventuele SERP-functies. Het schat de impact op een schaal van 0 tot 5 in. Om meer te weten te komen, klik op de functie. U kunt ook het werkelijke uiterlijk van de SERP zien als u op de “Preview snapshot” klikt. On-page en technische SEO Zoekmachinealgoritmes hebben een lange weg afgelegd en zijn geavanceerder geworden uit de tijd dat inhoud, titels en beschrijvingen vol met trefwoorden volstonden om een hoge positie in de zoekresultaten te bereiken. Als je SEO wilt leren, kun je niet vast komen te zitten in het verleden. Een van de grootste verbeteringen van zoekmachines is dat ze rekening houden met de menselijke factor, met andere woorden, de betrokkenheid van de gebruiker. Vergeet niet dat SEO is over het richten van echte mensen, niet alleen zoekmachines. Metatags Voor gedetailleerde informatie moet u de definities en geavanceerde optimalisatietips in onze SEOpedia lezen, zowel voor de titels als de metabeschrijvingen. Ze zijn niet meer zo belangrijk als vroeger vanuit technisch oogpunt. Meta-titels en beschrijvingen vol met trefwoorden hebben geen directe invloed op uw rankings, maar ze blijven een sterke psychologische factor die de CTR en de algemene betrokkenheid van de gebruiker beïnvloedt. Daarom zijn ze nog steeds erg belangrijk voor SEO. Raak niet in de war door bloggers die zeggen dat titels en metabeschrijvingen helemaal niet belangrijk zijn. Aan de andere kant, houden |
https://ralfvanveen.com |