Kruipen of spinnen betekent het scannen van de website, de secties, inhoud, trefwoorden, kopjes, hyperlinks, afbeeldingen van duizenden kleine bots. Alle gegevens die op de website te vinden zijn, worden gecrawld. Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist. Crawlers detecteren alle hyperlinks op een website die naar andere websites verwijzen. Vervolgens worden die pagina’s steeds opnieuw doorzocht om nieuwe links te vinden. Bots kruipen regelmatig over het hele internet om de gegevens bij te werken. Indexering Pro tip: U kunt controleren welke pagina’s van uw website al geïndexeerd zijn door gebruik te maken van deze zoekmachine: site:domain.com Bovendien, elke keer als het veranderd is, scant onze goede vriend het opnieuw. Houd er rekening mee dat de updates op de website niet zichtbaar zullen zijn in de zoekmachines totdat ze geïndexeerd zijn. De resultaten kiezen Bedrijven met zoekmachines (Google, Microsoft, Yahoo!) houden de exacte berekeningen van hun algoritmes in het geheim. Toch zijn veel rangschikkingsfactoren bekend. Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist. Rangschikkingsfactoren Je hoeft niet alle rangschikkingsfactoren uit je hoofd te kennen om SEO te leren, maar het is goed om in ieder geval een basisoverzicht te hebben. Een van de belangrijkste factoren, het backlink profiel is gebaseerd op het aantal en de kwaliteit van de backlinks die naar een website leiden. Het is een zeer vereenvoudigde kijk op de Google-aanpassing van de autoriteit van de website. Elke backlink is in principe een analogie van een academische citatie. Enkele andere belangrijke rangschikkende factoren omvatten (in geen bepaalde volgorde): gebruik van relevante trefwoorden en zinnen Snelle tip: Controleer het domein autoriteit van uw of een andere website om de sterke en zwakke punten te vinden. Hoe mensen gebruik maken van zoekmachines De afbeelding hieronder is een van de meest voorkomende gebruikersreizen in Google Search: De interacties met zoekmachines zijn in de loop der jaren geëvolueerd. Het principe blijft echter hetzelfde: Noodzaak van een oplossing, informatie of een antwoord Lees meer over de populairste zoekmachines en hun geschiedenis. Hoe classificeren we zoekopdrachten? Navigatie zoekopdrachten Op basis van onze casestudy, waarin we 1,6 miljard trefwoorden hebben geanalyseerd, bereiken merken zoals YouTube, Facebook en Google de hoogste zoekvolumes, samen met andere navigatiezoekopdrachten. Informatieve zoekopdrachten Transactionele zoekopdrachten Er zijn veel blogberichten over hoe je een bepaalde zoekopdracht kunt targeten. Het kan echter niet zo gemakkelijk zijn in de toekomst vanwege de toenemende populariteit van stemassistenten zoals Siri, Google Now of Alexa. Informatieve zoekopdrachten kunnen snel veranderen in transactionele zoekopdrachten door het openen van een nieuwe app of het geven van een optie om een aankoop te doen. SERP |
https://ralfvanveen.com |