Online marketing in tijden van Corona Crisis

door

Online marketing in tijden van Corona Crisis

Blijven investeren in reclame en online marketing in tijden van crisis lijkt misschien tegenstrijdige onnodig. Maar dat is het bepaald niet! Dat zeggen we niet omdat we zelf een Online Marketing bureau zijn. Wetenschappelijk onderzoek wijst dat namelijk uit.

Als SEO bureau hebben wij twee klanten die het in deze Crona Crisis erg zwaar hebben; De ene is een ooglaser kliniek die dicht moest. Daardoor liepen de inkomsten met 95% terug maar de kosten liepen voor 90% door.

De andere is een autoverhuurbedrijf die zijn omzet ook met 75% terug zag lopen.

Online marketing wetenschappelijk onderzocht

Uit een artikel in de Adformatie aan het begin van de Corona crisis komen interessante conclusies naar voren. Er is onderzoek gedaan naar alle grote crisissen van de afgelopen 100 jaar. Daar kwam duidelijk uit naar voren dat;

Adverteren en marketing veel efficiënter en effectiever was gedurende een crissi. Omdat je vaak veel goedkoper zendtijd en exposure kunt inkopen. En omdat de meeste collega’s juist een (flinke) stap terug doen in tijden van crisis, waardoor je zelf meer opvalt.

De tweede conclusie was dat bedrijven die bleven investeren in hun (online) marketing veel sterker door en uit de crisis komen dan bedrijven die de geldkraan dichtdraaien.

Echt geen geld meer voor SEO?

Zelfs als je echt geen geld meer hebt voor SEO kun je zelf aan de slag. Het internet staat vol met informatie over hoe je je website kunt optimaliseren en met Social media klanten naar je website kunt krijgen.

Zeker als je meer tijd hebt doordat je busines even terug loopt of zelfs helemaal stilstaat heb je eindelijk tijd voor achterstallig werk aan je site waar je anders nooit aan toe komt.

Goede kans dat je zelf zo enthousiast wordt dat je ook na de crisis meer tijd en aandacht hebt voor je online presence en dat is altijd een factor waar je als bedrijf sterker van wordt.

 

https://pingwin.nl/

Over de auteur