Zichtbaarheid van je bedrijf op Linkedin; 3 tips

door

Zichtbaarheid van je bedrijf op Linkedin; 3 tips

Wil je je bedrijf beter op de kaart zetten en kan het wel wat extra bereik, bekendheid en zichtbaarheid gebruiken? Linkedin is hét online sociale netwerk dat zich richt op vakmensen. Dat betekent dat men er hier alles aan doet om het (persoonlijke) zakelijke netwerk uit te breiden. Als bedrijf kan het ook voordelig zijn om actief te zijn op Linkedin. Maak dus vooral een profiel aan voor jouw bedrijf. Dit is alleen nog niet genoeg. Wil je echt goed zichtbaar worden op Linkedin, dan zal je daarvoor een aantal stappen moeten ondernemen. We geven je graag drie waardevolle tips om mee te beginnen.

 

Tip 1: Wees actief en laat jezelf horen

Een account aanmaken is de eerste stap. Daarna is het belangrijk dat je actief gebruikmaakt van Linkedin. Laat jezelf als bedrijf horen en zorg ervoor dat je opvalt. Dat doe je in eerste instantie door het leggen van connecties die bij jou en je bedrijf passen. Natuurlijk ben je vrij in de keuze met wie je connecties maakt, maar meestal is het voor je bedrijf nuttig om mensen toe te voegen die zich in dezelfde branche bevinden. Zo kun je leren van hun acties, zowel van de goede als van de minder verstandige. Daarna wordt het tijd om zelf updates en berichten te plaatsen. Denk hierbij goed na over de inhoud van je berichten en status updates en wat je ermee wilt bereiken.

 

Andere handige tips voor meer zichtbaarheid

Krijg je het al een beetje onder de knie? We geven je graag ook nog wat andere tips mee. Zo is het bijvoorbeeld aan te raden om activiteiten, berichten of status updates van mensen of bedrijven te liken of erop te reageren. Zo vergroot je je zichtbaarheid en kunnen ook de connecties van die mensen of bedrijven jouw bedrijf vinden, en jouw weer voorzien van Linkedin likes. Een positief imago op Linkedin betekent ook een positiever imago in het echte leven. Neem je Linkedin account dus altijd serieus en doe er je voordeel mee!

 

Over de auteur