Sinds mei 2018 is de EU de AVG wet gaan handhaven, iets wat grote gevolgen had voor website houders. Vanaf dat moment werd de privacy van de website bezoeker namelijk stevig gewaarborgd en moeten bezoekers van websites inzage krijgen en toestemming geven voor bepaald gebruik van cookies. Ook mag de bezoeker eisen dat hij/zij inzage krijgt in de verzamelde gegevens door website bezoek, of door invullen van formulieren en mag ieder persoon eisen dat deze gegevens verwijderd worden. Websitehouders zijn wettelijk verplicht te voldoen aan een website die ‘AVG is ingericht’. Wie dus een nieuwe website laat bouwen, doet er verstandig aan dit uit te besteden aan een webdesign annex zoekmachine optimalisatie bureau wat deze AVG integratie op de website implementeert. Wat omvat de AVG wet?De AVG wet gaat over het waarborgen van privacy en toestemming geven voor gebruik van persoonlijke gegevens en cookies. Dit omvat niet alleen online privacy; ook tastbare, fysieke data moet (denk aan papierwerk in mappen) moeten beveiligd bewaard blijven. Is er een data-lek geweest, dan moet dit gemeld worden. De AVG wetgeving heeft dus betrekking op alle privacy gevoelige plekken, zowel offline als online. Het is uiterst belangrijk dat bedrijven communiceren aan de klant of website bezoeker welke persoonlijke gegevens gebruikt worden, welke cookies gebruikt worden en de klant moet de keuze krijgen al dan niet basic of uitgebreide cookies te accepteren. Bedrijven moeten duidelijk maken welke stappen zij ondernemen om data van klanten te waarborgen. Denk aan cybersecurity en dergelijke. Wie een website start, kan het beste hiervoor de hulp inschakelen van webdesign bureau’s die de AVG duidelijk doorvoeren op de website. Ervaren webdesign bureau voor AVG implementatieErvaren webdesignbureau’s op AVG gebied zijn o.a. marketingbureau’s als webdesignbureau Driedigitaal te Eindhoven. Voor vele klanten ontwikkelenden zij SEO-proof en AVG-proof websites; want websites die niet werkelijk AVG-proof zijn (al lijkt dit wel het geval), worden doorgaans minder getoond in Google, en dat wil je niet hebben als bedrijf. Je investering dient zich wel toekomstbestendig te zijn. Hoe wordt je website AVG proof gemaakt?Driedigitaal, als voorbeeld genomen, zegt hierover zelf het volgende: “Wij ondernemen hierin voor jou de volgende stappen:
Dit zijn belangrijke kwesties, die je niet zomaar zelf écht AVG proof doorvoert. Ook moet je nadenken als bedrijf over je offline AVG waarborging. Hoe geef je dat vorm? Is je bedrijf beveiligd, zitten persoonsgegevens achter slot en grendel indien je die op papier hebt? Hoe lang bewaar je die gegevens en weten je klanten dit ook? Binnen de AVG dien je volledig transparant te zijn. In eenvoudig begrijpbare taal leg je uit wat je doet en waarom je dat doet – betreffende cliëntgegevens. Laat je vooraf goed informeren over wat AVG voor jouw bedrijf online en offline betekent. Bezoek gerust Driedigitaal om je ondernemersactiviteiten AVG proof te maken. |
https://driedigitaal.nl/ |
