Categorie Archief Auto’s en Motoren

door

Rijinstructeur worden? Tref hier alle informatie aan!

Wil jij altijd al een rijinstructeur worden? Dan is het goed om te weten dat je dit niet zomaar kunt doen. Je mag in Nederland namelijk niet zomaar aan de slag als rijinstructeur. Als je dit wilt worden heb je namelijk een opleiding nodig waarbij je uiteindelijk rijinstructeur wordt. In Nederland zijn er verschillende instanties waar je deze opleiding kunt volgen. De reden van deze opleiding is om ervoor te zorgen dat je daadwerkelijk klaar bent om als instructeur aan de slag te gaan. Het is na het behalen van deze opleiding tevens mogelijk om een eigen rijschool te beginnen. Maar wat komt er allemaal kijken bij de opleiding als het gaat om rijinstructeur worden?

De verschillende fases van rijinstructeur worden

Als je hebt besloten om deel te nemen aan een opleiding waarbij rijinstructeur worden centraal staat, zijn er binnen het opleidingstraject diverse fases aanwezig. Al deze fases vormen samen de basis om een rijinstructeur te worden. In totaal leg je bij de opleiding examen af in vijf verschillende fases. Deze zijn als volgt:

 

–        Fase 1A: kennis over verkeer en verkeersregels

–        Fase 1B: je legt een rijexamen af

–        Fase 2A: het voorbereiden en inplannen van rijlessen

–        Fase 2B: instructie geven en coachen

–        Fase 3: het geven van een praktijkles

Kosten en duur van de opleiding

Als we kijken naar de duur voor rijinstructeur worden ligt deze tussen de vijf en zeven maanden. Als je besluit om voor een e-learning module te kiezen, kun je de opleiding al halen in slechts vier maanden. Het is dus afhankelijk van jouw persoonlijke wensen hoe snel jij de opleiding wilt halen als het gaat om rijinstructeur worden.

 

Als we kijken naar de kosten is het goed om te benoemen dat we hier uitgaan van een indicatie van gemiddelde kosten. Over het algemeen kost een opleiding gemiddeld 4500 euro. Deze kosten zijn exclusief examenkosten. De kosten voor een examen voor rijinstructeur worden liggen op 1100 euro. In totaliteit liggen de gemiddelde kosten om rijinstructeur te worden dus op ongeveer 5600 euro.

Kies de juiste partij voor je opleiding

Als je op zoek gaat naar een partij voor het volgen van een opleiding om rijinstructeur te worden is het goed om je aan te sluiten bij een gerenommeerd bedrijf die jarenlang ervaring heeft. Over het algemeen zijn er partijen die meerdere vestigingen in Nederland hebben. Hierbij is het tevens goed om te kijken of het bedrijf volgens het CBR wordt aangeschreven. Ben jij benieuwd naar cijfers van de rijscholen? Dan is het goed om de cijfers van het IBKI te raadplegen. Het IBKI heeft namelijk de slagingspercentages van de betreffende opleidingen op een rij gezet. Hierdoor weet je zeker dat het bedrijf waarmee jij in zee gaat uiteindelijk de juiste is. Mocht je naar aanleiding van deze lijsten nog vragen hebben, dan is het zeker aan te raden om contact op te nemen met een onafhankelijk adviseur zodat je zeker weet dat je de juiste keuze zult maken. Het behalen van een dergelijke opleiding is namelijk duur en tijdrovend en om deze reden is het goed om hier voldoende aandacht aan te besteden. Kijk daarom eens op deverkeersacademie.nl en vind de opleiding die bij jou past!

 

door

Is jouw een verkeersongeval overkomen?

Ben je betrokken bij een verkeersongeval? Dan is dat natuurlijk ontzettend vervelend. Je kunt er ook nog eens vervelende klachten of schade aan overhouden. Wat dacht je van schade aan de auto of erger een whiplash. De impact van een verkeersongeval kan heel groot zijn op je verdere leven. Hoe ga je daarmee om en wat houdt het allemaal in? Een verkeersongeval kan iedereen overkomen. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk goed te weten dat je op ondersteuning kunt rekenen. Wij zijn hierin gespecialiseerd. Voor het verhalen van schade aan je voertuig. Maar ook wanneer er sprake van lichamelijke schade is. Wij stellen de tegenpartij daarom aansprakelijk en voeren de procedure uit. Zodat jij kunt herstellen en weet dat het goed zit. Wij hebben vele jaren ervaring en een doeltreffende aanpak. Het kan namelijk best spannend zijn om de tegenpartij aansprakelijk te stellen. Zeker als je na een verkeersongeval lichamelijke schade hebt overgehouden aan het ongeval dat door een ander is veroorzaakt. Maar gelukkig moet je in Nederland verzekerd zijn voor schade. Je bent als automobilist namelijk verplicht om een Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering te hebben.

Wat is een verkeersongeval nu precies?

Je kunt van een verkeersongeval spreken als er sprake is van een ongeluk waarbij schade is ontstaan aan voertuig of persoon. Er zijn verschillende soorten verkeersongevallen. Waarbij het gelukkig vaak blijft bij schade aan de auto. Maar wanneer een verkeersongeval ernstiger is kan er ook lichamelijke schade zijn. Je kunt dan denken aan breuken, klem zitten in de auto of een whiplash. Bij schade aan voertuig of inzittende zal de verzekeraar van degene die schuld heeft een bedrag uitkeren voor de geleden schade.

Kan iedereen een whiplash krijgen?

Een Whiplash is veelvoorkomend bij zwaardere verkeersongevallen. Het kan iedereen die bij een ongeval betrokken raakt overkomen. Het maakt hierbij niet uit wat voor auto je rijdt. Je kunt aan een whiplash blijvende schade overhouden. Dit hangt samen met de ernst van het ongeluk waar je bij betrokken bent. Laat je na een zwaarder ongeval dus altijd controleren door de verleners van zorg. Geef altijd aan waar je klachten hebt. Dit is enerzijds belangrijk voor het aansprakelijk stellen en anderzijds omdat het gaat om je gezondheid.

door

Onderweg met Fiat

De oorsprong van het Italiaanse Fiat (Fabbrica Italiana Automobili Torino) gaat terug tot 1900. Het behoort het tot de oudste automerken ter wereld. Fiat is vooral groot in kleine auto’s. Bijna iedereen kent de klassieke Fiat 500 en de iets grotere 600 uit de jaren vijftig wel. Met de moderne versie van dit model speelt het merk sinds 2007 succesvol in op de retrotrend. Een ander beroemde Fiat is de Panda, die sinds zijn introductie in 1980 vrijwel ongewijzigd 23 jaar lang in productie bleef.

Giovanni Battista Ceirano bouwde fietsen in een kleine werkplaats bij het huis van de rijke soepfabrikant Guiseppe Lancia. Daar werd de eerste Welleyes auto ontwikkeld. Een testrit waarin de Welleyes meereed trok de aandacht van een groep industriëlen en vier maanden later werd het bedrijf van Ceirano overgenomen door de Fabbrica Italiana di Automobili Torino (F.I.A.T.). Fiat vestigde zich in 1899 met een nieuwe fabriek met 50 man personeel aan de Corso Dante.

In 2019 vierde Fiat zijn 120-jarig jubileum, een mijlpaal die maar heel weinig autofabrikanten kunnen claimen.

Fiat heeft in de loop der jaren een enorme gedaanteverandering ondergaan. Na de overname van Lancia in 1969, werd in 1986 ook Alfa Romeo aan het Fiat-imperium toegevoegd. Daarna volgde een mislukte samenwerking met General Motors en in 2014 fuseerde Fiat uiteindelijk met het Amerikaanse Chrysler. Fiat ging zelfs een eenmalige samenwerking met Mazda aan. Sinds begin 2021 is FIAT gefuseerd met de PSA group en gaat het verder als Stellantis. Merden die hieronder vallen zijn onder meer Citroën, Peugeot, Opel van PSA, Fiat, Jeep en Alfa Romeo.

 

Fiat Private Lease

Het private leasen van een Fiat wordt steeds populairder. Bij private lease rijd je voor een vast bedrag per maand in een nieuwe auto. Hierbij zijn alle kosten inclusief. De kosten voor afschrijvingen, een allrisk-autoverzekering, motorrijtuigenbelasting, reparatie, onderhoud, pechhulp en banden zijn inclusief. Alleen de brandstofkosten komen er nog bij.

Bij private lease lease je een auto naar keuze voor 12 tot 60 maanden. Wanneer het contract afgelopen is, lever je de leaseauto weer in.

Private Lease betekent dat je in een gloednieuwe auto kunt rijden zonder dat je daar ineens een groot bedrag voor moet betalen.

De meest gekozen private leaseauto’s zijn de kleinere auto’s, een segment waar Fiat sterk vertegenwoordigd is. Een kleine private lease auto rijd je al vanaf zo’n € 200,- per maand.

Fiat 500 Private Lease

Hij heeft een geweldig leuk uiterlijk en is met zijn compacte buitenmaten en voldoende binnenruimte prima inzetbaar als stadsauto. De Fiat 500 is en blijft een icoon.

Via Fiat 500 Private Lease is het mogelijk om de nieuwe Fiat 500 Hybrid te rijden voor een vast bedrag per maand. De Fiat 500 Hybrid is zuiniger en milieuvriendelijker dan voorheen.

Fiat 500C Private Lease

De cabrioversie van de Fiat 500 is de 500C. Het is niet echt een cabriolet. De 500C heeft een stoffen vouwdak dat volledig naar achter kan worden geschoven. Met een druk op de knop schuift het canvas naar achteren. Via Fiat 500C Cabrio Private Lease is het mogelijk om voor minder dan 300 euro per maand in een cabio te rijden.

https://leaseauto.nl/private-lease/fiat/
door

De strenge winter is voorbij, wanneer moet ik wisselen van banden?

We hebben een strenge winter achter de rug met af en toe barre omstandigheden. Het was daarom geen slecht idee om winterbanden onder de auto te laten plaatsen. Of tenminste banden met het M+S kenmerk, ‘all season’ banden genoemd. Men dient zich te realiseren dat autobanden altijd een compromis zijn tussen onder meer slijtvastheid, remgedrag en brandstofverbruik. In dit artikel gaan we in op de diverse typen banden en hun verschillen. Als je in de buurt van Naarden woont, dan kan je online bedrijven vinden die je kunnen helpen met de autobanden, als je zoekt met bijvoorbeeld de woorden Bandenwissel Naarden of Auto onderhoud Naarden. Die laatsten, als je ook wat onderhoud aan je auto wil laten doen.

Bandenwissel Naarden

De al genoemde winterbanden zijn relatief zacht en zijn bedoeld voor gebruik bij temperaturen van minder dan 7 ºC. Het profiel van zo’n band geeft die band meer grip op de sneeuw. Die grip wordt minder, als de profieldiepte van de winterband minder dan 4 mm wordt. Nieuwe winterbanden hebben een profieldiepte van ongeveer 9 mm. Bij hogere temperaturen, die in de zomer gebruikelijk zijn, slijt de winterband door zijn zachtheid sneller dan de hardere zomerband. En dat is niet goed voor je portemonnee. In Nederland zijn er geen voorschriften met betrekking tot welke banden moeten worden gebruikt, maar in het buitenland kan dat wel het geval zijn. Met M+S banden, die wat harder zijn dan echte winterbanden, kan je ook onder winterse omstandigheden overal in Europa rijden. Die moeten dan wel het symbool van een bergje met een sneeuwvlokje hebben. Maar voor echte winterse omstandigheden gaat er niets boven een echte winterband. Alhoewel er voor autoraces ook regenbanden worden gebruikt, daarbuiten gebeurt dat niet.

 

Auto onderhoud Naarden

Wettelijk mogen in Nederland autobanden met een profieldiepte van minder 1,6 mm niet worden gebruikt. Uit het oogpunt van verkeersveiligheid is dat al weinig. Het zou beter zijn zomerbanden bij zo’n 2 mm te vervangen. Voor winterbanden is dat rond de 4 mm. Die dieptes gelden bij banden die gelijkmatig zijn versleten en waarvan de posities niet hoeven te worden bijgesteld. In Nederland geldt er geen verplichting om winterbanden te plaatsen en dus kan je het hele jaar door op zomerbanden blijven rijden. Maar tijdens de afgelopen winter was dat niet zo verstandig. Eigenlijk waren toen tenminste M+S banden wenselijk. Voor kleinere velgen functioneren die banden beter dan grotere. In de praktijk worden de zomerbanden die worden verkocht steeds minder geschikt voor winterse omstandigheden. Op de vraag wanneer je banden zou moeten wisselen, is niet een eenduidig antwoord te geven. Als je banden onder de wettelijke profieldiepte komen, is onmiddellijke vervanging natuurlijk vereist. Als je veel rijdt, ligt het twee keren per jaar wisselen van de autobanden, van zomer- naar winterbanden en van winter- naar zomerbanden, meer voor de hand dan als je weinig rijdt. In het laatste geval kunnen M+S banden de beste keuze zijn, als je de kosten meeneemt in de vergelijking.

 

Garage Naarden

Nogmaals het voorbeeld met Naarden. Als je online een bedrijf zoekt dat je autobanden kan wisselen, zoek dan met de woorden Bandenwissel Naarden of Auto onderhoud Naarden. Het team van Novus Auto voert graag je bandenwissel uit. Ook voor uw periodieke onderhoud of APK kan je bij ons terecht. We zien je graag in onze garage in Naarden!

https://www.novusauto.nl/bandenwissel-naarden/
door

Van alles en nog wat over de limousine

Het paradepaardje onder de auto’s

Een limousine: je hebt er vast wel eens over gehoord. Als je er een op straat ziet is het erg bijzonder, want je ziet ze niet erg vaak rijden. Een limousine huren in Veenendaal wordt vaak geassocieerd met luxe en rijkdom. Maar wat is een limousine nou echt, waar komt de naam vandaan en hoe is hij ontstaan?

De definitie van de limousine

De limousine, vaak limo genoemd, is een voertuig waarbij de bestuurder afgezonderd is van de passagiers. Aanvankelijk was het zo dat de passagiers overdekt zaten en de bestuurder niet. De naam limousine komt uit het Frans. Limousine is een regio in centraal Frankrijk. In deze regio droeg men vaak gewaden met kappen. Deze kappen verwijzen naar het overdekte en niet-overdekte deel van de limousine. Ook bestaat er een zogenoemde stretch-limousine. Dit verwijst naar een langgerekte limousine met meer dan vier deuren welke bestuurd wordt door een professionele chauffeur.

De geschiedenis van de limousine

In 1902 werd de limousine voor het eerst geïntroduceerd. De bestuurder van het voertuig zat hierin afgezonderd van de passagiers. Deze limousine werd beschreven als een voertuig met drie tot vijf inzittenden. De bestuurder zat buiten en werd bij uitzondering beschut door een uitklapbaar dak. In 1928 werd de eerste stretch-limousine gebouwd in de Verenigde Staten. Deze soort limousine werd voornamelijk gebruikt om muzikanten mee te vervoeren. Rijke mensen gingen nog steeds met de normale limousine. Een limousine is dus een verlenging van een bestaand luxueus voertuig. Door het uitgerekte frame passen er vier tot zes personen in de limousine. De passagiers hebben veel meer beenruimte dan nodig en vaak is er zelfs ruimte om te lopen in het voertuig. Ook zitten er twee banken in de limousine: een voorwaarts gerichte en een achterwaarts gerichte.

De hedendaagse limousine

Tegenwoordig worden er geen limousines meer gemaakt door autofabrikanten. Wel worden normale auto’s door speciale bedrijven omgebouwd tot limousine. Het frame wordt dan verlengd en er worden vaak allerlei gadgets in de limousine gebouwd. Voorbeelden van deze gadgets zijn een tv-scherm, een minibar, een lichtshow, een grote muziekinstallatie en soms zelfs een jacuzzi. Een bekende persoon met een limousine is bijvoorbeeld de president. Deze wordt vervoerd in een gepantserde hummer die is omgebouwd tot limousine genaamd ‘The beast’.

door

Meer bagage meenemen tijdens autovakantie

Op vakantie gaan is ontzettend leuk, maar alle bagage dat mee moet kan nog weleens voor problemen gaan zorgen. Het past niet achterin, de kinderen kunnen ook al geen kant meer op en de bijrijder heeft vrijwel geen beenruimte meer. Dit is niet alleen erg hinderlijk, maar het is daarnaast ook niet nodig!

Dakkoffers voor meer bagage

Door het gebruik van een dakkoffer kun je veel meer bagage kwijt op het dak, waardoor jullie comfortabeler in de auto zitten. Nu is de aanschaf van een dakkoffer erg prijzig, maar je zou hem ook kunnen huren. Op die manier heb jij geen dure aankoop, staat die koffer niet de rest van het jaar in een hoekje in de schuur en kun je toch gewoon op vakantie met het hele gezin.

Ook is er geen gedoe met het monteren van de koffer, dit wordt namelijk allemaal voor je geregeld door een professional. Uiteraard wordt hierbij gebruik gemaakt van de juiste materialen.

Trekhaakkoffers

Wil je liever geen koffer op het dak, of heb je naast een dakkoffer nog meer ruimte nodig? Dan zou je ook een trekhaakkoffer kunnen huren of kopen. Dit is de ideale oplossing wanneer je niets op het dak kan of mag vervoeren, maar ook zeker wanneer je nog extra ruimte nodig hebt.

Ook deze koffer hoef je niet zelf aan te schaffen maar kun je tegen een redelijke prijs huren. Zo heb je geen opslagruimte nodig voor de koffer en hoef jij je niet druk te maken om het monteren; want ook dat wordt voor je gedaan.

Kosten

Wat de tarieven per dag zijn is erg afhankelijk van welke koffer je kiest, welk formaat je daarvan nodig hebt en hoe lang je de koffer wilt gaan huren. Wel is het zo dat, hoe langer je hem nodig hebt, hoe goedkoper het dagtarief uiteindelijk wordt.

Dak- en fietsdrager verhuur

Heb je thuis een dakkoffer, skibox of een fietsendrager liggen, maar ontbreken de dakdragers? Dan is dat gelukkig nog geen reden om alles weg te doen, want dakdragers kunnen gewoon gehuurd worden. Vergis je echter niet; sommige auto’s hebben standaard een dakrails, deze zit over de lengte aan beide kanten van de auto. Dit is niet hetzelfde als een dakdrager, deze moeten hier nog bovenop worden geplaatst.

Wat zijn dakdragers?

Een set dakdragers zijn de basis voor je skibox, maar ook voor een dakkoffer of fietsendrager. Deze dragers worden op het dak gemonteerd, van de bestuurderskant naar de bijrijderskant. Eentje ter hoogte van de deuren voorin, en de tweede ter hoogte van de deuren achterin.

Op vrijwel iedere auto kunnen deze dakdragers geplaatst worden. Het maakt hierbij dus niet uit of je een open- of gesloten dakrails hebt, of helemaal geen dakrails op het dak hebt zitten. Over de montage hoef je niet in te zitten, deze worden kosteloos en professioneel voor je gemonteerd.

Wat zijn fietsendragers?

De fiets meenemen naar je vakantiebestemming of een dag fietsen binnen Nederland? Als je de fiets mee wilt nemen op de auto, heb je daar fietsendragers voor nodig. Dit kan natuurlijk heel eenvoudig op de trekhaak zoals je wel vaker bij auto’s ziet, maar ook wanneer je geen trekhaak hebt kun je de fietsen meenemen.

Er zal in dat geval namelijk een dakdrager op de auto geplaatst worden, waar de fietsen vervolgens op gezet kunnen worden. Het is mogelijk om vier, en in sommige gevallen vijf, fietsen mee te nemen op het dak van de auto.

De kosten

Het starttarief voor dakdragers bij Optimaalreiscomrt bedraagt €41,00 en daarnaast betaal je nog per dag dat je de dragers huurt. Hierbij geldt dat, hoe langer je huurt, hoe goedkoper het dagtarief is.

door

Geen gekibbel meer met rittenregistratie voor je bedrijfsauto

Het fijne van een goede rittenregistratie van je bedrijfsauto is dat je geen omkijken meer hebt naar hoeveel en waar je auto rijdt. Hier kan dan ook geen discussie over ontstaan omdat alles dus netjes wordt geregistreerd. Zo houd je dus gemakkelijk bij waar je auto is geweest en hoeveel hij heeft gereden. Daarnaast ben je ook verplicht om aan te tonen dat je privé minder dan 500 km per jaar rijdt bij de belastingdienst. Met behulp van rittenregistratie je bedrijfsauto laten controleren is dus heel gemakkelijk. De ingebouwde box die dan in je auto zit registreert dan alle ritten en de gegevens hiervan zijn ten alle tijden beschikbaar via het online registratie systeem.

Waarom hiervoor kiezen

Het grote voordeel van een rittenregistratie van je bedrijfsauto is dat je geen boetes zult krijgen van de belastingdienst. Zo voorkom je dus discussies, de rittenregistraties geven namelijk een geheel beeld. Daarnaast bezitten wij over een keurmerk waardoor je dus zeker weten goed zit bij ons. Ook is de rittenregistratie van je bedrijfsauto bij ons snel en simpel. Het fijne is dat je de gegevens gemakkelijk op je tablet op via een app kunt bekijken. Daarnaast bespaar je bij ons een hoop geld en tijd.

Voordelen bij ons

Wanneer je bij ons je rittenregistratie van je bedrijfsauto laat doen ben je zeker van een tevreden terugblik. Dit weten we doordat we van klanten alleen maar positieve ervaringen horen. Zelfs grotere bedrijven hebben positieve ervaringen met ons. Daarnaast zullen we zelf bij jou thuis het systeem in jouw bedrijfsauto plaatsen. Dit kost hooguit vijftien minuten. De rittenregistratie van je bedrijfsauto is dus ook altijd beschikbaar om te bekijken. Als laatste ben je verzekerd van een vaste lage prijs. Maak je geen zorgen, er zullen geen onverwachtse kosten achteraf zijn.

door

Peugeot van Sous-Cratets naar Amsterdam

De geschiedenis van Peugeot gaat meer dan 200 jaar terug. Sinds kort maakt het onderdeel uit van autoconcern Stellantis waarvan het hoofdkantoor in Amsterdam staat. Een mooi moment om eens terug te kijken naar de beginjaren. 

De Geschiedenis

De geschiedenis van Peugeot begint in 1810 in een fabriek in Sous-Cratets waar staal wordt bewerkt. Peugeot maakt naam als fabrikant van gereedschappen.  In 1885 maakt Peugeot zijn introductie op markt voor vervoermiddelen. Armand Peugeot start met de bouw van rijwielen.  Het is vier jaar later als een driewieler stoommachine wordt gepresenteerd op de wereldtentoonstelling in Parijs.

De allereerste Peugeot auto wordt in 1890 geproduceerd. De Peugeot carrosserie maakt dan nog gebruik van een Daimler motor.

In 1891 komt de productie echt op gang. Het aantal modellen wordt al snel uitgebreid.

In 1910 wordt de Peugeot fabriek van Sochaux bij Montbéliard gebouwd. Deze fabriek bestaat nog steeds en wordt gezien als de bakermat van Peugeot.

Na de Tweede Wereldoorlog gaat het snel. Peugeot maakt naam met de bouw van luxe personenauto’s als de 203, 403, 404 en 504. Na de 504 heeft Peugeot zich met modellen als de 604, 305, 505 steeds verder ontwikkeld.

Het grote commerciële succes start met de introductie van de 205. Deze compacte hatchback is een waar succes. Hierna gaat Peugeot zich meer focussen op de snelgroeiende markt van kleinere auto’s.

In 1974 verwerft Peugeot 30% van de Citroën aandelen. Een volledige overname volgt een jaar later. Het nieuwe samengestelde bedrijf wordt de PSA Groep. In 2017 wordt ook Opel ingelijfd. In 2021 volgt een fusie met Fiat-Chrysler. Het fusiebedrijf krijgt de nieuwe naam Stellantis. Het is nu het vierde autoconcern ter wereld na Volkswagen, Toyota en Renault-Nissan. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam.

Succesvolle introducties

Peugeot timmert de afgelopen jaren hard aan de weg met het upgraden van haar modellen. De upgrades resulteerden in het winnen van vele prijzen, waaronder drie Car Of The Year-titels. De vernieuwde 208, 2008, 3009 en 508 zijn allemaal makkelijk te herkennen als Peugeot door de consistent doorgevoerde designtaal.

Populaire Peugeot Modellen

Ook vandaag de dag is Peugeot nog populair. Er is een Peugeot voor iedereen. Van een compacte stadsauto tot een luxueuze sedan.

Ook in Private Lease is Peugeot ongekend populair. De drie populairste Peugeot Private Lease Modellen zijn op dit moment de 108, 208 en 2008.

108

Compact en comfortabel, dat is waar de Peugeot 108 voor staat. Met ruimte voor vier personen is het een ideale auto voor in de stad. Peugeot 108 Private Lease behoort tot de voordeligste manieren om auto te rijden.

208

Er wordt steeds vaker gekozen voor Peugeot 208 Private Lease. Het is dan ook een prettige auto. Hij is sportief en uitgerust met een revolutionair dashboard. Ook als je aan de lange kant bent is er voldoende ruimte om te zitten.

2008

Peugeot 2008 Private Lease is een voordelige manier om in een nieuwe 2008 te rijden. De 2008 kenmerkt zich door zijn hoogwaardige afwerking. Zowel binnen als buiten. De 2008 is een uitstekende cross- over voor een aantrekkelijke leaseprijs.

https://leaseauto.nl/private-lease/peugeot/
door

Op zoek naar een autogarage in Naarden?

Bent u op zoek naar een ideale autogarage in Naarden en omstreken? Dan bent u bij Novus Auto absoluut aan het juiste adres! Novus Auto is de ideale garage om diverse zaken met betrekking tot uw auto te regelen. Zo kunt u er terecht voor verschillende soorten reparaties, onderhoud, maar ook is Novus Auto het adres voor uw jaarlijkse keuringsmoment. Daarnaast kunt u bij Novus Auto Naarden ook een kijkje nemen als u op zoek bent naar een nieuwe auto.

Waarom de jaarlijkse APK bij Novus Auto?

Uw jaarlijkse APK keuringsmoment bij de garage Naarden laten doen brengt veel verschillende voordelen met zich mee. Om te beginnen wordt er sowieso zeer zorgvuldig te werk gegaan. U krijgt uw auto in zeer goede staat terug en de specialisten gaan goed om met uw auto. Wanneer uw APK is goedgekeurd kunt u weer gerust de weg op. Dit betekent uiteraard niet dat uw auto ook de komende maanden of jaren niets meer zal mankeren. Wel kunt u uiteraard zodra uw auto weer iets mankeert opnieuw langskomen bij de garage Naarden. Dan zal er opnieuw zeer zorgvuldig gekeken worden naar uw auto en het probleem. De garage heeft openingstijden tijdens kantooruren en u kunt altijd gerust een afspraak maken als u toe bent aan uw jaarlijkse keuring. Het is fijn dat u telefonisch direct een datum en tijd kunt afspreken waarop u langs zult komen. Verder doet de garage er alles aan u tegemoet te komen door de prijzen van de APK keuring laag te houden. Zo betaalt u bij Novus Auto gemiddeld voor de APK van uw benzineauto zo’n 25 tot 50 euro en bij een dieselauto zo’n 45 tot 70 euro. Het beste is natuurlijk om tijdens een contact moment aan de specialisten van de garage te vragen wat de exacte kosten voor u zullen zijn. Op deze manier voorkomt u dat het veel hoger wordt dan dat u verwacht.

Overig auto onderhoud Naarden

Uiteraard kunt u bij de garage Naarden ook terecht voor andere zaken dan enkel uw APK keuring. U kunt ten alle tijden een afspraak maken en langskomen meet uw problemen. De specialisten van de garage zullen er dan alles aan doen uw probleem binnen de kortste keren te verhelpen. Tijdens de onderhoud of de reparatie van uw auto kunt u gerust even wachten, maar u kunt er ook voor kiezen ondertussen even weg te gaan en terug te komen wanneer uw auto klaar is. U kunt altijd een schatting vragen van hoelang de reparatie of het onderhoud zal duren. Voor meer informatie over de auto onderhoud Naarden en voor contact kunt u gerust een kijkje nemen op de website. Hier vindt u alle nodige informatie en kunt u indien u nog vragen heeft tevens het contactformulier invullen. Er zal dan zo spoedig mogelijk op u gereageerd worden. Uiteraard kunt u ook telefonisch contact opnemen indien u dat liever heeft.

https://www.novusauto.nl/apk-naarden/
door

Een oplooprem, wat is het en waarvoor wordt het gebruikt?

Voor een auto is een gespecificeerd wat het maximaal trekvermogen is voor een ongeremde aanhanger. Gaat de aanhanger over die waarde heen, dan dient de aanhanger remmen te hebben. Ook dan geldt er een maximum, maar die ligt een stuk hoger. Op het kentekenbewijs van een auto staan die twee waarden vermeld. Elektrische auto’s zijn doorgaans niet geschikt voor het trekken van een aanhangwagen. Vanwege de manier waarop de rem van een aanhangwagen in werking treedt, wordt die een oplooprem genoemd. Over dat type rem gaat dit artikel.

Wat is een oplooprem

De oplooprem is de rem van een aanhangwagen. Dat kan bijvoorbeeld ook een caravan zijn. Die rem bestaat normaliter uit een remtrommel en -schoen op elk van de beide wielen. Voor de achterremmen van een auto worden doorgaans ook trommelremmen gebruikt, omdat ze ook als parkeerrem kunnen dienen. Als een auto geen trommelremmen op de wielen heeft, dan heeft het een trommelrem ergens in de aandrijving zitten. Omdat een aanhangwagen ook ergens vrij moet kunnen staan en daarvoor een parkeer-/handrem nodig heeft, worden om die reden ook daarvoor trommelremmen gebruikt. Bij een auto worden kabels gebruikt om de trommelremmen aan te trekken, maar bij een aanhangwagen zijn dat doorgaans stangen. Aan het einde van de trekstang, daar waar die op de trekkogel (trekhaak) gaat, zit de handel van de handrem en een mechanisme dat in achterwaartse beweegt als de auto remt. Daardoor treden ook de remmen van de aanhangwagen in werking. Het mechanisme in de trekstang heeft een veer en als de auto weer voren beweegt, komen daardoor de remmen weer los. Ook geeft diezelfde veer een vertraging, voordat bij het remmen van de auto de oplooprem in werking treedt. De oplooprem heeft ook een kabel, die om de trekkogel gaat en de rem activeert als de aanhangwagen van de kogel af zou schieten. De oplooprem is een simpele en effectieve oplossing.

Waarvoor wordt de oplooprem gebruikt

De remmen van een auto zijn niet ontworpen voor het bovendien afremmen van een aanhangwagen, als die meer trekvermogen vraagt dan het maximum dat is gespecificeerd voor een ongeremde aanhangwagen. Als er meer meer trekvermogen en dus remvermogen is vereist, dan dienen de remmen van de auto te worden geholpen door de remmen van de aanhangwagen. En zoals al is gemeld, dient de oplooprem ook als een parkeerrem.

Minpunt

Aan de ene kant is de simpelheid van de oplooprem een pluspunt. Dat verkleint de kans dat er iets aan kapot gaat. Maar aan de andere kant heeft de simpelheid van de oplooprem ook een nadeel. Bij een lange afdaling kan de oplooprem heet worden, omdat die aangetrokken blijft. Daarom is het dan zaak om af en toe even te stoppen om die te laten afkoelen.